andycore

om allt och precis ingenting

Man on the run...

Kategori: Allmänt

Sitter på Carl Grimbergsgatan och funderar över vad jag ska göra med mitt liv.

Gårdagen var trevlig, kände mig huslig så jag diskade och lagade mat. Veg lasange och den blev faktiskt riktigt god. Annars mest TV och fundering.

Ringde mitt försäkringsbolag idag, med anledning av årsdagen av min olycka. Tydligen skulle det finnas lite fina sveda och värk pengar att hämta. Dock heter ju jag Andreas Jakobsson och med min vanliga jävla otur så var ju så absolut inte fallet. Nä nä nä, inga pengar till Jakobsson utan sitt och ta en funderare över vad du ska ta dig till istället. Jag har ingen lägenhet, inget jobb, inga pengar, inga planer och inte den minsta antydan till förbättring. Dock trivs jag bra hemma hos lillasyster och det känns som om allt jag har fått lugn och ro, för första gången på länge. Behöver ett break, big time. Så mina vänner... Är det nån som har en lägenhet att hyra ut, eller ett jobb?

Kanske skulle man göra ett oanonnserat-gubben-i-lådan-suprise-suprise-besök i dom småländska skogarna?

Jag har köpt ett hjul. Ett sånt som man tränar magen med. Det är faan svinjobbigt, lillasyster har lite svårt för hjulet. Jag tror att det kommer ge utdelning...

KOMMENTARER:

  • mamisen säger:
    2006-05-29 | 15:13:17

    Va då inga pengar ! De får väl lämna ett skriftligt beslut på det så man kan överklaga !

  • mamisen igen säger:
    2006-05-29 | 15:14:14

    Och då sätter vi moster Ingvor på dem......hon e ju inte så rolig att ha med att göra när hon blir förbannad.......

  • den andra säger:
    2006-05-29 | 18:02:57

    det låter mycket märkligt. min bror fick fett skadestånd för sin whiplashskada. det tog många år, men ändå. jag tycker att du skall ta kontakt med en advokat, så denne får driva det hela för dig. försäkringsbolaget kommer naturligtvis kämpa emot, det är det som är grejen.

  • David säger:
    2006-05-30 | 08:01:59

    Du är alltid välkommen...

Kommentera inlägget här: