andycore

om allt och precis ingenting

Arbetsdag

Kategori: Allmänt

Idag var man tillbax på jobbet, på Aktionskammaren, igen. Som vanligt, när man jobbar AK, blev det en lång dag. Var nere på skolan strax efter 08.00 och 21.30 stämplade man ut. Helt ok dock, tog en snabb öl med Becka och hängde lite innan man kom hem till de älskade sambosarna och den lögnaktige Don Diego.

Ibland får jag höra att jag har ett sånt slappt jobb, en fritidsgård, det kan ju inte vara något liksom. Ska jag vara ärlig är det ett väldigt omväxlande och krävande jobb. Man ska inte bara finnas där för ungdomarna, lyssna på problem kring skolan, sex osv, utan även för diverse sysslor.


Ibland så jobbar jag kassan, i kiosken.

Jag skruvar ihop bord.

Då och då fixar jag en dator.

Efter en lång dag blir det ofta lite jobb framför datorn, efter arbetstid.

Så kan en dag se ut, för andycore.

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2008-08-27 | 09:47:56

    En handyman...me like :)

  • Håkan säger:
    2008-08-27 | 17:51:39

    gött jobb allså

  • Mamman säger:
    2008-08-27 | 20:19:37

    Du är duktig du. Kramen

  • Dodgy Jerry säger:
    2008-08-29 | 13:27:19

    Derby på måndag. Krossa svinen. Du kommer väl?

Kommentera inlägget här: