andycore

om allt och precis ingenting

Svart/vit? Ge mig dåliga komedier ist!

Kategori: Allmänt

I vår lägenhet har vi bara SVT1 & 2 och TV4, vi skulle kunna fixa en digitalbox men det är det naturligtvis ingen som orkat ännu. Detta stör mig inte så mycket som man skulle kunna tro. Jag har alltid varit löjligt TV-beroende, nu funkar det dock jävligt bra, det finns bra människor att umgås med istället.

Det som stör mig just nu är att TV4 frångått principen att visa dåliga komedier på nätterna. Istället kör dom, en eller två nätter i veckan, nån gammal svart/vit film. Naturligtvis är det ju inte typ bra grejer som Mästerdetektiven Blomqvist eller Lille Fridolf, utan värsta dåliga skiten.

Livat på luckan - Tid: 04:00 - 05:50
Svensk komedi från 1951. Från filmerna Kungliga Johansson, Samvetsömma Adolf, Här kommer vi, Alle man på post och Kronans käcka gossar visas klipp om militärlivets mödor. I rollerna: Thor Modéen, Stig Järrel, Sigge Fürst, Elof Ahrle, Nils Poppe. Regi: Torsten Lundqvist.

Dessutom har Rapport skaffat nån sommarvikarie med värsta talfelet, så nyheterna kan man ju inte kolla på utan att bli förbannad. Ja ja kalla mig facist eller vad faan ni vill, jag vidhåller att människor med talfel inte ska jobba på radio och TV.

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2008-07-30 | 08:28:31

    Hallå där? Jag älskar gamla svart/vita filmer :)

    Thor Modeen är ju kult ;)



    Talfelet på Rapport har jag totalt missat? Ha ha..får kolla eller så har han hunnit få sparken :)

    Ha en bra dag......

  • andycore säger:
    2008-07-30 | 08:40:42

    Anna---> Reportern på Rapport är en kvinna och hon gör faktiskt riktigt många reportage. Syns aldrig i bild, utan gör långa tråkiga speak´rar...

  • Anna säger:
    2008-07-30 | 09:17:32

    Måste tappat hörseln oxå ;)

  • Mamma säger:
    2008-07-30 | 09:53:24

    Vill man vara riktigt jäkla elak så har ju massor av människor i vårt avlånga land talfel, Skåne, Gnällbältet, Fjollträsk, en och annan från Småland samt längts upp i Norr. Det är väl bara vi här från framsidan som snackar så folk begriper. Hittade en underbar lapp som du( och din far) skrev 1993, den har jag sparat, så du har hemligheter för din mor, kängor för 800 spänn på den tiden var oerhört mycket pengar och detta fick inte jag bli informerad om, kommer du ihåg lappen ?

  • andycore säger:
    2008-07-30 | 10:54:19

    Ja den lappen kommer jag ihåg. Vill dock minnas att det var ett par fotbollsskor av märket Lotto och att de kostade 999kr. Tror att jag enligt dealen skulle diska 3ggr och dammsuga 3ggr.

  • Åsa säger:
    2008-07-30 | 14:03:41
    Bloggadress: http://snicksnackisen.blogspot.com/

    På tal om talfel...va sägs om Björn Ranelid?? Är en av de få människor jag helt enkelt inte tål! Känner inte karlen o e jävligt tacksam för det! Men bara av att HÖRA honom prata... hans röst får mig att vilja emigrera till Ekvatorialguinea...

Kommentera inlägget här: