andycore

om allt och precis ingenting

Bästa gitarrsolot

Kategori: Allmänt

Läste i Aftonbladet att den brittiska tidningen Planet Rock har utsett det bästa gitarrsolot. Topp fem på deras lista ser ut så här:

1. Pink Floyd, Comfortably Numb

2. Guns n Roses, Sweet Child of mine

3. Lynyrd Skynyrd, Freebird

4. Van Halen, Eruption

5. Guns n Roses, November Rain


Jag skulle nog sätta November Rain som nummer ett. Noterbart är att mina favoriter Guns n´ Roses har med tre låtar på listan.

Vad tycker ni, vilket solo är din favorit?

Här är länken till artikeln, klicka här!

KOMMENTARER:

  • bo brady säger:
    2006-08-31 | 12:09:47
    Bloggadress: http://www.daysofourlifes.com

    jag skulle nog säga europe´s final countdown.

  • Henkan säger:
    2006-08-31 | 12:33:32

    Jag lägger mnin röst på Hotel California med Eagles. Sen känner jag inte till många av låtarna på listan så jag vet inte vad man kan säga om den listan. Men Guns & Roses är helt kassa!

  • ia säger:
    2006-08-31 | 20:42:03

    Alla låtar med AC/DC!

  • Peno säger:
    2006-09-02 | 19:19:29
    Bloggadress: http://www.adoremusic.se

    Finns det några bra gitarrsolon egentligen?
    Jag skulle vilja ha bästa introt!!!!
    Där lägger jag min röst på Kickstart My Heart "mötley crue"
    Lyssna och njut!!!!Gärna med en kall Budweiser i handen;)
    Cherrs Mate//Peno

Kommentera inlägget här: